Gratis NHG e-learning klimaat en gezondheid

Gratis NHG e-learning klimaat en gezondheid
Doelgroep:
Apothekers, Huisartsenzorg, Paramedici
Organisatie:
NHG

Door klimaatverandering zien huisartsen meer en andere ziektes in de spreekkamer, waaronder hooikoorts, huidkanker en het Westnijlvirus. Om huisartsen bij te spijkeren over klimaat en gezondheid, lanceert het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) in samenwerking met de werkgroep Planetary Health in de Huisartsopleiding een e-learning.

Naast de zichtbaarheid van klimaatverandering in de spreekkamer, veroorzaakt de zorg een deel van de klimaatproblematiek. In de nieuwe e-learning leren huisartsen (in opleiding) en praktijkondersteuners welke aandoeningen in de toekomst meer voorkomen door klimaatverandering en hoe ze zelf kunnen bijdragen aan een gezonde leefwereld en een duurzame zorgsector.

VWS-subsidie

Deelnemers krijgen voor de nascholing 2 accreditatiepunten. De e-learning is gratis beschikbaar voor eerstelijns zorgprofessional en gesubsidieerd door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de Huisartsopleiding Nederland.

Na het maken van deze NHG E-learning

  • bent u op de hoogte van de huidige wetenschappelijke consensus over klimaatverandering 
  • weet u wat het begrip Planetary health inhoudt 
  • weet u welke aandoeningen meer voor zullen gaan komen door klimaatverandering 
  • weet u hoe u in de huisartsenzorg klimaatbelasting kunt verminderen 
  • weet u welke mogelijkheden er zijn voor een groenere huisartsenpraktijk 

De e-learning is gemaakt in samenwerking met de werkgroep Planetary health in de huisartsopleiding, dankzij subsidie van VWS en het LUMC en sluit aan op de pijler Duurzaamheid van het NHG-Congres 2024.

Accreditatie POH en verpleegkundigen

Bent u lid bij de NVvPO en is uw registratienummer bij het NHG bekend? Dan worden de accreditatiepunten automatisch bijgeschreven in het register van de NVvPO

Bent u NHG-lid of heeft u een abonnement NHG E-learnings? Dan staat deze e-learning al klaar in uw overzicht. 
E-learning maken in de leeromgeving  →